mandag 1. april 2013

Marius-sett med genser, votter og lue.

For et par måneder siden var det en kollega av meg som tok med seg datteren sin på jobb. Hun er ca 1,5 år og ei utrolig søt lita jente. Da kriblet det straks i både fingrer og strikkepinner. Jeg har nemlig ingen små barn lengre. Mens jeg snudde meg bort har de blitt store alle sammen... Jeg øynet muligheten til å strikke en Mariusgenser i størrelse 2 år med rundfelling. Til denne nette jenta måtte jeg velge litt duse farger som grå, hvit og litt rosa. Genseren var unnagjort på 2 uker, men hadde fortsatt en del garn igjen, så da ble det både lue og votter. Det som tar tid er den evinnelige trådfestingen.... Men, men - fikk da gjort det også til slutt. Jeg strikket dette som en overraskelse for mora og faren, så de ble veldig glade da jeg kunne ta med dette på jobb og gi til dem. Gleder meg til å se veslemor bruke det :-) Veldig kjekt å få strikke litt smått igjen.





Nå er påska på hell og jeg øyner muligheten til å få tatt en siste skitur før jobben kaller igjen i morgen. Må si jeg har hatt en drømmepåske. Vi har hatt over 1 uke på Oppdal med nydelig påskevær og mange skiturer. Vi kom hjem i går og jammen ser det ikke ut til at været er såpass at jeg kommer meg ut på ski i dag også! Jippi!!



5 kommentarer:

Ann Kristin`s Scrappekrok sa...

Så flink du er å strikke da, alsidig dame du Beate :)Ser ut til at du har hatt en fantastisk fin påske med masse friskluft i bakkene på Oppdal :) Her har det vært rolig i påska, sykdom og sorg har preget oss, men det blir vel lettere etterhvert :) Klem Anki

Randi Elisabeth sa...

Nydelig Beate, og så snill du er.
Ja de baren de vokser til før en får sukk for seg.....
Bra du har hatt en fin påske, og nå er det jammen mindre enn to uker til vi sees. Wiiiii, det blir nok en lykkelig helg :)

Sidsel Veierland sa...

nydelig marius-sett, og sikkert kjempekjekt å få slikt.
Her står strikkeprosjektene i kø - vet ikke hvilket jeg skal ta først....
Ha en flott uke videre

*marion* sa...

Fy søre for et lekkert sett da , digga fargekombinasjoen , å kor fint du strikka , imponert =)

livmme sa...

Fy søren så lekkert det ble! Såå fint med matchende lue og votter <3

Fordelen med større unger, er at de blir med frivillig på skitur og det er mindre styr. Helt greit å låne, men glad jeg ikke har små lengre ;)